sâmbătă, 31 iulie 2010

Micro si macro cosmos...

Sa incep foarte simplu: Nu ma uit la televizor aproape deloc...no way,no how...nu am rabdare, nu pot. Imi petrec in schimb timpul pe care l-as aloca televizorului citind, sau urmarind un film bun.
Ce legatura are asta cu orice, pai sa explic: De cateva zile am plecat in vacanta prin Moldova. Si cu toate pregatirile mele ( ipod plin cu muzica , laptop plin cu filme si vreo 3 carti ) , nu am reusit sa evit televizorul ( ca doar de ...nu stau singura in casa ). Efectul? Oribil. Chiar acum, schimband canalele, vad la "televiziunea poporului" (OTV ... desigur) urmatorul titlu , mare cat tot ecranul : " Madalina Manole a mancat mult inainte sa se sinucida. ". Desigur, nu am stat sa vad despre ce e vorba, numai titlul e suficient. Nu pot sa ma abtin sa nu sar revoltata: Ce naiba de legatura are asta cu orice, cui ii pasa cat sau daca a mancat, si mai rau , ce naiba de natie de imbecili urmareste asa ceva? (Pentru ca sunt sigura , telespectatori exista )

Tot saptamana asta am vazut niste statistici referitoare la inteligenta ( sau absenta ei cu desavarsire ) la cetatenii/votantii romani. Peste 42 % cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului, iar despre superstitii nu mai vorbesc, sunt ca la ele acasa in Romanica. Dar , nu ma mira, am vazut si auzit si mai rele. Si atunci, de ce naiba ne mai miram ca OTV-ul are audienta, de ce ne mira faptul ca Basescu e , yet again, presedinte sau ca politicienii ...( si cam toata lumea , de altfel) reusesc sa isi bata joc fara macar cel mai mic efort de tara asta?

Si de aici , toata treaba cu mirco-cosmosul , avem impresia ca suntem si noi in randul lumii, ca doar suntem membrii UE, dar ca mentalitate , ca mod de gandire colectiva nu am evoluat prea mult de la gandirea de acum 20+ de ani, suntem la fel de inchisi ca in perioada amintita. Si impresia mea este...ca fara indoiala, ne place (marii majoritati, geocentriste , cel putin ).

Dar ce te faci cu macro-cosmosul? Pentru geocentristi, desigur, nu exista asa ceva, pentru ei nu exista decat spatiu lor mic si inchis. Dar va asigur, nu exista nimic mai frumos si placut decat sa privesti in jurul tau, si sa gasesti si altceva, sa gasesti alternative.

Good night!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu